torsdag 14 oktober 2010

Mollys namngivelsetårtor

Jag fick äran att göra tårtor när våra vänner skulle ha namngivelsekalas för deras dotter.
Önskemålet var att de skulle vara riktigt "flickiga",
en tårta skulle ha en prinsesskrona och
samtliga tårtor skulle innehålla ljusa bottnar, geishafluff och rårörda hallon.

Första tårtan dekorerade jag med blommor och en liten bebis som sover med napp på blommor.

Den andra tårtan dekorerade jag med en prinsesskrona samt blommor och fjärilar.
Jag gjorde även täcker marmorerat vit/rosa
Kronan med pärlor på

Fjäril med glitter.

Till den tredje tårtan gjorde jag ett par babyconverse, eftersom Mollys mamma älskar converse. Istället för en stjärna skrev jag dit ett M.
Alla tårtor spacklades med vitschokladsmörkräm, täckta med sugarpaste, dekorationer av sugerpaste, conversen är gjorda av gumpaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar