lördag 12 juni 2010

Linneas doptårtor

På söndag döps vår dotter och jag har gjort hennes doptårtor.
Den förstatårtan har jag dekorerat med fötter, stjärnor/blommor.
Till dessa tårtor använde jag mig av köpt sugarpaste, den var inte alls lika bra som den jag gör själv utan sprack på olika ställen..
För att "rädda" lite av det så gjorde jag stjärnor som vandrade upp längst kanten.





Den andra tårtan har jag dekorerat med ett par stumpor, blommor och hennes namn.











Båda tårtorna består av:

sockerkaksbotten
hallonmousse
vitchokladmousse
kristyr
köpt sugarpaste
Dekorationerna består av sugarpaste och flowerpaste.

2 kommentarer:

  1. Fint du gjort! Mitt blir aldrig så slätt och fint som dina ser ut att ha blivit!

    Xappoline aka Caroline från fl-tråd

    SvaraRadera
  2. Jättesöt tårta. Hittade hit via Tårttrådens blogtråd på FL, hit kommer jag igen. :-)

    Titta gärna in hos mig om du vill:
    bakgladje.blogspot.com

    SvaraRadera