fredag 25 juni 2010

Midsommarbakelser



Jag hann tyvärr inte göra någon tårta nu till midsommar, eftersom jag av någon anledning fick för mig att midsommarafton var nu på lördag..


Men jag hade köpt tårtbotten hemma och muffinsformar så det fick bli sommarbakelser istället..


Bakelserna består av:


Köpt tårtbotten


Sylt


Marsankräm


Grädde


Överdraget är köpt färdigkavlad marsipan

Blommorna består av sugarpaste och flowerpaste


Det var första gången jag gjorde sådana här bakelser och det va klutigt att få marsipanlocket snyggt så tillslut lade jag det bara rakt på, hade jag haft tid skulle jag ha kunnat spritsa kanterna.







Jag fick vaniljkräm över så jag gjorde fler bakelser om någon vill ha två annars blir det att försöka få med dom till svärföräldrarna imorgon..




Dessa är gjorda på samma sätt bara utan marsipanlocket.








Jag har gjort såhär:




Tårtbotten




Sylt




Tårtbotten




Marsankräm




Tårtbotten




Grädde




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar